جمعه، دی ۰۸، ۱۳۸۵

اعدام صدام حسین


امروز صدام حسین به جرم جنایاتی که علیه مردم عراق مرتکب شده بود به دار آوخته شد. ماموریت جورج بوش با این اعدام به انتها رسید. به نظر راقم این سطور هرچند که اطرا فیان جورج بوش از جمله دیک چینی و اعوان و انصارش برای کسب منافع مادی حاصل از فروش نفت عراق و به دست آوردن قرار داد های پر منفعت بازسازی عراق، با توسل به اطلاعات نادرست و وارونه جلوه دادن واقعیات، رئیس جمهور ساده لوح آمریکا را به حمله به عراق تشویق کردند، شاید بزرگ ترین دلیل این اقدام برای شخص رئیس جمهور یک انتقامجویی خصوصی بوده است که امروز ـ بیست و نهم دسامبر سال 2006 ـ تتها دو روز قبل از آغاز سال نوی مسیحی و چند ساعتی پیش از شروع مراسم عید قربان، به منصه عمل پیوست، و بدینسان ماموریتی که آقای بوش سه سال پیش آنرا در عرشه ناو هواپیما بر ابرهام لینکلن پایان یافته اعلام کرده بود، سرانجام امروز کامل شد و جورج بوش سر بریده صدام حسین را به عنوان هدیه سال نو تقدیم پدرش کرد و به قولش برای گرفتن انتقام پدر جامه عمل پوشاند. خیلی ها یادشان رفته است که یک زمانی صدام حسین کمر به قتل جورج بوش پدر بسته و از قرار معلوم حتی به یک توطئه ناموفق ترور وی نیز دست زده بود.

تاریخ گواهی خواهد داد که رئیس جمهوری فعلی ـ جورج بوش ـ بی سواد ترین و کم عقل ترین رئیس جمهور آمریکا بوده است. باز هم تاریخ گواهی خواهد داد که معاون رئیس جمهور فعلی یعنی دیک چینی قدرتمند ترین و پر نفوذ ترین معاون رئیس جمهور آمریکا بوده است. در هیچ دورانی رئیس جمهور این چنین دست نشانده اطرافیان باتجربه و پر قدرتش نبوده است. آنچه که باید به خاطر داشت این است که بزرگترین دلمشغولی بوش در تمام مدت ریاست جمهوری اش گرفتن انتقام پدر بوده است. از مردم عراق و حتی مردم آمریکا که بگذریم، همه به نیاتشان دست پیدا کرده اند: دیک چینی و دار و دسته اش میلیارد ها دلار در این میان به جیب زندند؛ احمد چلبی و بقیه دزد ها و کلاهبردار های سابق عراق آزادانه در عراق برای خودشان حکومت می کنند؛ دشمن قسم خورده جمهوری اسلامی به دار آویخته شد؛ تروریست ها که قبلا به خون صدام حسین تشنه بودند، حالا در کشور عراق به قدرتمند ترین پایگاه خود دست یافته اند؛ و جورج بوش از کسی که یک زمانی می خواست پدرش را به قتل برساند انتقام گرفته است؛ کرد ها و شیعه ها به خودمختاری و قدرتی که همیشه خواهانش بودند دست یافته اند؛ یکی از بزرگ ترین دشمنان اسرائیل در منطقه از میان برداشته شده است. در این میان بازنده اصلی مردم بیچاره عراق و بعد از آنها مردم آمریکا هستند که هم خرج تمام این پیروزی ها را متحمل می شوند و هم بهای انسانی آنرا می پردازند.



اما برای ما ایرانی ها، شاید بزرگترین سود حاصل از اعدام صدام حسین یادآوری کوچکی باشد به خامنه ای ها و احمدی نژاد ها که عاقبت آنها هم می تواند چوبه دار و جوخه اعدام باشد. به تان قول می دهم که شبی چند کابوس حمله آمریکا و آویزان شدن از چوبه دار خواب رهبر فرزانه را که دستش به خون هزاران جوان و پیر ایران آلوده است آشفته خواهد کرد!

هیچ نظری موجود نیست: