دوشنبه، مرداد ۰۲، ۱۳۸۵

چند مقاله جالب

این مقاله جالب است. به اعتبار نویسنده این مقاله، ظرف مدت دو هفته، جمهوری اسلامی، به عنوان حامی اصلی حماس و حزب الله، با طرح ربودن سربازان اسرائیلی در نوار غزه و جنوب لبنان، توانسته است تمام توجه جهانی را از برنامه هسته ای اش، به جنگی که هر روز دامنه وسیع تری می یابد، منحرف سازد، و تمامی توان دیپلوماتیک آمریکا را به سوی این منطقه بکشاند. به یمن حمله آمریکا به عراق و از میان برداشتن صدام حسین، بزرگ ترین دشمن جمهوری اسلامی، این دولت اکنون به ابرقدرت منطقه مبدل شده است. جمهوری اسلامی، بدون شلیک کردن حتی یک گلوله، منطقه را به آشوب کشانده است.

این هم یک مقاله دیگر تقریبا با همان مضمون مقاله قبلی. در این مقاله نویسنده استدلال کرده است که نه فقط ربودن سربازان اسرائیلی به تحریک ـ به دستور ـ جمهوری اسلامی انجام شده است، بلکه حمله اسرائیل به لبنان و تلفات آن در میان غیر نظامیان موجب کینه بیشتری در میان اعراب علیه آمریکا و اسرائیل خواهد شد، که در نتیجه به افراطی گری و بنیادگرایی اسلامی دامن خواهد زد.

در این مقاله نیویورک تایمز، تد کاپل Ted Koppel گوینده کانال تلویزیونی ای. بی. سی. ادعا کرده است که آیالات متحده هم اکنون با جمهوری اسلامی در حالت جنگ به سر می برد الا اینکه نمایندگان این دو کشور در صحنه واقعی پیکار با هم شاخ به شاخ شده اند.

تد کاپل جنبش اصلاحات در ایران را به کاغذ توالت تشبیه کرد که بعد از استفاده به داخل کاسه توالت انداخته می شود. توی پرانتز کاملا موافقم.

هیچ نظری موجود نیست: