چهارشنبه، تیر ۲۱، ۱۳۸۵

وقایع اتفاقیه

بعد از اینکه دو سرباز اسرائیلی به دست حزب الله لبنان اسیر شدند، نیرو های اسرائیل بخش های جنوبی لبنان را مورد حمله قرار دادند. سفیر اسرائیل در آمریکا لبنان را تهدید کرد که اگر حزب الله را وادار به آزاد ساختن دو سرباز اسرائیلی نکند دوباره شاهد وقایع بیست سال گذشته خواهد بود. آخرین خبر این است که اسرائیل فرودگاه بین المللی بیروت را مورد حمله هوایی قرار داده است. آیا ایران و سوریه در وقایع اخیر جنوب لبنان دست دارند؟ رسانه های گروهی آمریکا چنین وانمود می کنند که حزب الله بدون اجازه ایران هرگز به خود اجازه چنین جسارتی را نخواهد داد. در هر حال حزب الله آزادی سربازان اسرائیلی مشروط به آزادی اعضاء در بند خود در اسرائیل کرده است. سفیر لبنان در سازمان ملل در مصاحبه اش با سی. ان. ان. ضمن محکوم کردن حمله اسرائیل به جنوب لبنان، اقدام حزب الله را در اسیر کردن سربازان اسرائیلی محکوم نکرد. وی مقاومت حزب الله را باعث خروج اسرائیل از جنوب لبنان دانست و حاضر به مردود دانستن این سازمان به عنوان یک گروه ترویستی نشد.

از سوی دیگر چین هم از پیونگ یانگ دست خالی برگشت. کره شمالی، به رغم اتکاء اش به تجارت با چین، حاضر به پذیرش پیشنهاد این کشور برای دست برداشتن از آزمایش موشک های میان برد و قاره پیما نشد.

ولادیمیر پوتین که از انتقاد های اخیر معاون رئیس جمهور آمریکا، دیک چینی، بشدت آزرده خاطر است، در مصاحبه اش با سی. ان. ان. مراتب آزردگی اش را بصراحت بیان کرد. دیک چینی بتازگی روسیه را برای عقب گرد اخیر در راه دموکراسی مورد انتقاد قرار داده است. روسیه در روز های پانزدهم تا هفدهم جولای میزبان هشت کشور صنعتی جهان خواهد بود.

ایران هم فعلا از پذیرش بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا، با اعلام مبهم بودن پیشنهادات، خود داری کرده است. باید منتظر قدم بعی باشیم. خدا به داد مردم ایران برسد!

هیچ نظری موجود نیست: