جمعه، تیر ۲۳، ۱۳۸۵

علف های هرز

منوچهر متکی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، خواستار دخالت سازمان ملل برای توقف "جنایت رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان شد."

احمدی نژاد در تاریخ بیست و پنجم جولای، برای دیداری سه روزه راهی تاجیکستان می شود. مسائل افغانستان و قاچاق مواد مخدر در دستور گفتگو های رئیسان دو دولت قرار دارد.

مقاله ای در یو. اس. ای. تودی USA Today به قلم ریچارد به نه دتتو Richard Benedetto این سوال را مطرح می سازد که چگونه است که شورای امنیت سازمان ملل بی معطلی برای محکوم کردن حمله اسرائیل به نوار غزه و جنوب لبنان دست به اقدام می زند، در حالیکه در رسیدن به زبان مشترکی برای صدور قطع نامه علیه جمهوری اسلامی یا کره شمالی این چنین درنگ نشان می دهد؟

در روز پنجشنبه شورای امنیت در قطعنامه ای اسرائیل را به دلیل به مخاطره انداختن جان افراد غیر نظامی در حمله به نوار غزه محکوم کرد. آمریکا بلافاصله این قطعنامه را وتو کرد.

در آمریکا و در کشور های غربی، این باور که ایران و سوریه، به دنبال کسب نفوذ بیشتر در منطقه، حزب الله را به ربودن دو سرباز اسرائیلی ترغیب کرده اند، به شدت قدرت یافته است. این دو سرباز درحالی ربوده شدند که اختلافات دو کشور تندرو منطقه، سوریه و ایران، با غرب رو به افزایش گذاشته است.

گروه های هوادار حقوق بشر جمهوری اسلامی را برای آزادی زندانیان سیاسی تحت فشار قرار داده اند. این مقاله هرالد تریبیون را در مورد اعتصاب غذای سه روزه مورد حمایت اکبر گنجی در اینجا بخوانید.

●●

خبر زیاد است اما چمن حیاط خیلی بلند شده است، و باغچه ها هم باید از علف های هرز پاک شوند، درست مثل جمهوری اسلامی که در آن علف های هرز مانع رشد گل ها شده اند. امسال گل های اطلسی و بنفشه هایم از هرسال زیبا تر شده اند. بار ها خواسته ام عکسی از آنها بگیرم و در وبلاگم بگذارم. شاید هم اینکار را بکنم!

هیچ نظری موجود نیست: